středa 2. července 2014

Vlny nevlny, kulmování a opět L´oréal

Tak a opět jsem vyzvěděla další rady od mé "krásnovlasé" sestřičky. :)
Zbytek článku tedy přenechávám jí. (Nicca)


Je těžké někomu radit, jak dosáhnout vln či jak je udržet, neboť každý má úplně jiné vlasy a musí si najít své vlastní vychytávky. Popíšu vám tedy ty své, které mohou pomoci spíš těm, co mají vlasy alespoň trochu vlnité anebo vlasy přizpůsobivé :).

Jelikož mám vlasy přirozeně vlnité (někdy méně ale hezky, jindy opravdu hodně, až se mě každý ptá, jak jsem ty vlny udělala, někdy i jako čarodějnice a výjimečně i téměř rovné), drží mi většinou velice dobře i bez fixace či používání jakýchkoliv sprejů. 
Pokud zrovna nejsem spokojená s tím, jak mé vlasy po ránu vypadají anebo už ze zkušeností vím, že i když jsou ráno ještě hezké, tak do odpoledne budou zplihlejší a nijaké, sáhnu po kulmě.

Dříve, kdysi dávno, jsem si kulmovala vlasy pramínek po pramínku a s mou hustotou asi přes hodinu, nepoužívala jsem žádné spreje, lokýnky nerozčesávala a vydržely mi i tři dny – pořád vypadaly jako nově "udělané". To však nevytvoří zrovna přirozený vzhled, a proto jsem musela vymyslet něco nového. 


Jelikož jsem měla vlasy (dokud byly ještě něco málo pod prsa a postupně sestříhané) hodně vlnité, od poloviny hlavy dolů vypadaly jako nakulmované samy od sebe. U hlavy ale byly zplihlé a rovnější, a tak jsem si nakulmovala vždy jen tu nejvrchnější vrstvu vlasů (tzn vrstvu asi 2 centimetry na každou stranu od pěšinky) - z každé strany jsem udělala jeden či dva prameny, přidržela kulmu jen pár sekund, neboť mé vlnité vlasy se kulmě rychle přizpůsobují (o to více, když jde jen o teňoulinkou vrstvu vlasů), a poté vlasy rozčesala. Celá úprava trvala jen pár sekund, díky nakulmovanému vršku vypadaly vlasy nakulmované celé a u hlavy získaly objem.

Teď když však vlasy tolik sestříhané nemám a vrchní vrstva vlasů je téměř tak dlouhá, jako ta spodní, nemám vlasy (většinou) už tak moc vlnité a kulmuji je často celé. Nesnažím se však dosáhnout kudrlinek, jako spíše přirozenějších vln a opět hustoty a objemu vlasů


Do ještě vlhkých vlasů si nastříkám buď L'Oréal Paris Studio Line Silk&Gloss Curl Power sprej pro vytvarování vln, nebo L'Oréal Professionnel Tecni Art Volume tvarující spray střední zpevnění, oba si nastříkám spíše k hlavě, než na celou délku, dopomáhají mi tak k objemu a hustotě. 

Suché vlasy si potom rozdělím do asi pěti velice hustých pramenů, po kterých je nakulmuji, i když se mi na kulmu sotva vlezou. Jak jsem již zmínila, jelikož mám vlasy vlnité, drží mi i umělé vlny velice dobře, někdy víc než bych chtěla, a proto si je kulmuji po takových pramenech, které potom ještě rozčešu, aby vlasy působily přirozeněji. 



I přesto se mi přes den sbíhají do kudrlin, které musím neustále rozčesávat:/ Takto mi vlasy drží nejlépe, mám však i špatné dny, kdy mé vlasy protestují, a tak je musím i já nějak zafixovat. Pro fixaci používám L'Oréal Paris Studio Line Volum´ Maxlak na vlasy pro objem, oproti jiným lakům na vlasy je opět docela lehký, nevím, jestli by vyhovoval někomu, komu vlny moc dobře nedrží. Vyhovuje mi i v tom, že vlasy neslepuje a působí tudíž přirozeně. (Navíc nesmrdí jako jiné laky.) Dle popisu by měl dodávat objem a nadzvedávat vlasy již od kořínků – to spíše záleží na způsobu, jakým si lak aplikujete, nejlepší je to samozřejmě v předklonu, objem však drží jen chvilku.


Nakulmované vlasy jsou krásně husté a objemné, tento stav mi však během dne nevydrží. Vlnky, kudrlinky mi drží celý den, ale postupem dne mi začínají trochu zplíhat u hlavy, což není úplný ideál. Třeba i po celém dni, kdy už mé vlasy působily večer nepěkně a přišlo mi (často je to prý jen můj pocit), že vypadaly u hlavy skoro mastně a potřebovaly nadzvednout, jsem použila L'OréalParis Studio Line Silk&Gloss Volumesprej pro objem a lesk a vlasy ihned získaly na objemu a to monstrózně. Opravdu jsem koukala. No ale jako vždy, nadýchanost v takové kvalitě nevydrží dlouho, pořád ale zůstal větší, než kdybych sprej nepoužila vůbec. Navíc i později po použití, pokud se předkloním, prohrábnu vlasy, pročešu, objem se zase obnoví a díky spreji lépe drží. 


Většinou jej používám zároveň s výše zmíněným lakem (L'Oréal Paris Studio Line Volum´ Max lak na vlasy pro objem) již po kulmování a aplikuji jej podobným způsobem. V předklonu, spíše k pokožce, vlasy v předklonu i rozčešu – pokud je chci mít nakulmované více a dosáhnout většího objemu, rozčesávám je jen kousek od hlavy, ne až ke konečkům.

Již zmíněný L'Oréal Paris Studio Line Silk&Gloss Curl Power sprej pro vytvarování vln také používám, pokud chci mít vlasy vlnitější, avšak nenakulmované. Sprej se používá pro zvýraznění přirozených vln. Měl by zabránit krepatění – přijde mi, že působí spíše naopak, přesto však ne úplně špatným způsobem, jsou trochu krepaté, ale nevypadá to zle. 

MŮJ TIP: Po aplikaci spreje a proschnutí vlasů jsem si udělala na hodinu či dvě drdol, když jsem vlasy rozpustila, byly vlnitější než přirozeně či po drdolu bez použití tohoto spreje, a navíc jsou vlasy hustější a nadýchanější. To je však jen můj způsob. 
L´oréal pro parádní vlny radí sprej aplikovat takto: „Sprej nastříkejte na vlhké nebo suché vlasy. Během vysoušení prameny vlasů promačkávejte rukou. Pro vytvoření objemu vysušte vlasy v předklonu.“

K takovémuto zvýraznění vln si nepotřebujete nijak tepelně ničit vlasy, vypadají hezky, jsou přirozené, přesto se mi samotné však nejvíce líbí vlasy nakulmované, byť jen malinko a rychle (chce to jen kvalitní kulmu, šikovné ručičky a přizpůsobivé vlasy).


Všechny tyto spreje kromě L'Oréal Professionnel Tecni Art Volume tvarující spray střední zpevnění a L'Oréal Paris Studio Line Silk&Gloss Curl Power sprej pro vytvarování vln jsou pro mne však spíše pro špatné dny - jen s těmito dvěma jsou vlasy opravdu přirozené a krásné :).


Doufám, že se vám článek s radami mé sestřičky (která je v péči o své vlasy opravdu zběhlý detailista) líbil a jsem zvědavá i na vaše tipy pro krásné vlasy. :)

Mějte se krásně,
Nicca

17 komentářů:

  1. jak já tvé sestře závidím :D Moje vlasy jsou řídké, vůbec ne přizpůsobivé a jsem ráda, když mi vlny vydrží do doby než výjdu ven :-D :( O nějakých třech dnech se tu vůbec nedá bavit. Docela mě to štve. lost-strength.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám vlasy celkem pěkné, ale žádné tipy pro krásné vlasy nemám. :D Ne, já zkrátka na vlasy skoro nic nepoužívám a jakákoli tepelná úprava se mi příčí. Mám doma žehličku, kterou jsem použila asi 3x, sice se mi vyžehlené vlasy líbí, ale fakt se to bojím dělat častěji a navíc je to práce tak na dvě hodiny. Mám vlasy po zadek a taky přirozeně vlnité, ale dost silné, takže nevím, na nich by mi asi nic bez tuny stylingových přípravků nedrželo a na složitou úpravu nemám čas ani chuť. Stačí mi, když ráno strávím někdy i půl hodinu líčením, s česáním bych práci už vůbec nestíhala. :D Takže já jen šampónuju, vlasy nechávám uschnout na vzduchu a nosím je většinou v copu, aby nezavazely. No a když chci vlnky, tak rozpletu cop, a ty copové mi stačí. :D Akorát po umytí někdy použiju tužidlo, které umí zabránit těm od hlavy odstávajícím jednotlivým vláskům.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale článek je moc pěkný, nepoužíváte třeba se sestrou nějaké stejné produkty, že byste udělaly dvojrecenzi? :)

      Vymazat
  3. Na vlasy moc nepoužívám žádné stylingové přípravky a kulmování (nebo žehlení) - prostě úprava za použití tepla není pro mě dobrá volba. :-)
    Naštěstí mám vlasy, které jsou schopny držet svůj tvar a přirozeně jsou trochu vlnité. Ale pokud chci fakt vlny, tak si pomáhám taky drdolem - normálním, nebo ponožkovým :-) to je pak celkem pohoda :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu tepelnou úpravu chápu, taky se jí vyhýbám :)

      Vymazat
  4. jooo to by mohla říct mým vlasům =D Ty můžete natužit, zagelovat, zlakovat na beton a stejně mi lokny spadnou do dvaceti minut ;)

    Loveliness By Tess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tess mám to stejně, rozhodně tyhle tipy neplatí pro všechny.. ale je to škoda. :D

      Vymazat
  5. Já kulmuju jen málokdy, spíše na nějákou akci jen :). Vlasy mám po prvním umytí vlnitý a druhý den už rovné, takže tak :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I tak to musí být fajn. :) Mi vlasy ani nakulmovat nejdou jak jsou hladké a klouzavé.. :D

      Vymazat
  6. Páni, to sú nádherné vlasy. Závidím :)

    OdpovědětVymazat
  7. No tak tvoje sestra není inspirace, ale nedostižný sen... K takovým vlasům bych se dopracovala asi jen umělým prodloužením a zahuštěním =D. Já si své ultra jemné vlasy natáčím přes noc na pěnové natáčky a celkem to drží (bez jakýchkoliv přípravků), akorát jsem zjistila, že je musím natáčet skoro suché, protože jinak do rána neuschnou (ony teda schnou pomalu i když je nechám volně, a to ani nejsou nijak dlouhé).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda, přes noc nevím jestli bych se s čímkoliv na hlavě vyspala.. jediné co jsem zkoušela a šlo to byl takový ten "ponožkový" drdol navrchu hlavy. A souhlasím že jedině na skoro suchých vlasech - já nemůžu s mokrýma jít spát ani když je mám rozpuštěné, většinou jsou ještě ráno vlhké a já jsem nachlazená. :D

      Vymazat
  8. Ach jo, nestačí, že ty její dokonalé vlasy vždycky vídám na fb, ještě je to tady :D. Takových vlasů bych nikdy nedosáhla, ani kdybych se nevím jak snažila, ale nevadí, nemůžu si na ně ani nijak moc stěžovat (za to, že jsem si je ostříhala na krátko ony nemůžou :D).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak vidím, její vlasy vidí jako nedostižný ideál snad každý :D Ale pořád se na ni nemusíš koukat doma jak Ti s nimi mává před obličejem a 10x denně Ti připomíná jak je má krásné. :D

      Vymazat
    2. To chápu :D. No to já vždycky zbožňuju, když si moje ségra začne stěžovat na to, že má tak dlouhé řasy :D (má fakt úžasné dlouhé a husté černé řasy, no kdo by nechtěl)

      Vymazat