neděle 31. března 2013

Muffiny

Před pár dny jsem dostala strašnou chuť na čokoládu a protože po ruce žádná nebyla, skočila jsem si pro ni do nejbližšího obchodu.
Bohužel nikdy nedokážu dojít až ke zboží pro které si jdu bez toho, abych si cestou chtěla koupit dalších 10 věcí. No a protože jsou brzy velikonoce, v cestě bylo plno zajíčků, vajíček, beránků.. a překvapivě taky barevné košíčky na muffiny, které mi padly do oka.

No a když už jsem si je koupila, konečně jsem se rozhodla upéct své první muffiny. :)


Na internetu jsem si našla pár receptů, trošku jsem si je upravila a pustila jsem se do pečení.
Nemohla jsem se rozhodnout mezi čokoládovýma a banánovýma muffinama, a tak jsem upekla oboje. :)

Pokud byste to taky chtěli zkusit, přidávám recepty s fotodokumentací. :)


BANÁNOVÉ muffiny:
2 banány
3 vejce
150g másla
150g cukru krupice
150g hl.mouky
1/2 kypřícího prášku do pečiva
kousky čokolády

POSTUP: Banány rozmačkáme. Utřeme vejce s cukrem a změklým/rozpuštěným máslem. Přidáme banány, mouku s práškem do pečiva a nasekanou čokoládu, nebo oříšky. Sama jsem přidala navíc rozpustné granule banánového Frapka. Vše promícháme a plníme do formiček.
Pečeme asi 20min. v troubě na 200°C.




ČOKOLÁDOVÉ muffiny: 
2 hrnky polohr. mouky
1/2 kypřícího prášku do pečiva
1 vejce
0,5 hrnku cukru krupice
špetka soli
1 hrnek mléka
2 lžíce olivového oleje
1 nasekaná čokoláda
kakao


POSTUP: V míse promícháme mouku, cukr, prášek a sůl. Vejce rozšleháme s mlékem a olejem a přidáme do směsi. Můžeme přidat kakao, nebo čokoládu v prášku a nasekanou čokoládu. Promícháme a plníme do formiček. Pečeme 20-25min. při 180°C.




KRÉM NA ZDOBENÍ
pistáciový pudink
250ml mléka
cukr

POSTUP: Pudink připravíme podle návodu, ale pouze s polovičním množstvím mléka (tedy pokud je v návodu 500ml, dáme jen 250), množství cukru přidáme podle chuti, sama jsem přidávala několikrát. :)
Pokud je směs příliš tekutá, můžeme dát na chvíli do lednice, ale u mě to nebylo třeba.
Směsí naplníme zdobící pytlík a muffiny ozdobíme. Pokud tyhle věci nepoužíváte, můžete ke zdobení stejně jako já použít sáček s ustřiženým rožkem. :)


29 komentářů:

  1. Vypadají dobře až na ty zelený hovínka :D:D:D Ty vypadaj vtipně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, taky jsem jim říkala hovínka :D Mohly vypadat trošku jinak, ale chutnaly skvěle, daleko líp než muffiny bez nich :)

      Vymazat
  2. To vypadá fantasticky :) Já už taky pekla muffinky, banánové a pak s borůvkami a kiwi. Ale tu polevu nebo pěnu jsem nezkoušela, takže děkuju za tip. :)
    Já dneska pekla beránka :) taky poprvé.

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadají moc hezky i ten krém by mi nevadil, já bych ho tam napatlala všelijak :D
    Banánové jsem už také pekla a nespočet dalších, je to zábava :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujii. Taky se chystám i na další druhy a jiné zdobení :D Asi jsem divná, ale vaření i pečení mě taky neskutečně baví :)

      Vymazat
    2. V pohodě, na tom není nic divného ;) Nebo jestli ano, tak jsem asi hodně divná, mám plno poliček s kuchařkami a peču pomalu každý den :D

      Vymazat
  4. Vypadaj božsky :)
    reply please- http://vogueandpineapple.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  5. mňam vyzerajú ozaj veľmi chutne

    OdpovědětVymazat
  6. Ty s těma zelenýma...tím jsou super :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jsem ráda že Tebe by nepohoršily :D Kdyžtak někdy udělám na ten ochutnávací sraz :P

      Vymazat
  7. Á! To je tka krásný! Mám chutě!.)

    OdpovědětVymazat
  8. Mňam ten pistáciovy puding mi nikdy nenapadol. My keď robíme čokoládové muffiny, tak sú naozaj veľmi čokoládové, aj na pohľad, asi dávame viac kakaa.:) švagriná robí rôzne chute, my sme z iných skúšali len jablkové, ale aj tie boli skvelé :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já nemám ráda moc čokoládové buchty ani muffiny, spíše tu mléčnou čokoládu v nich, proto jsou tak světlé :D A ten pudink je super, protože muffiny mi pak vůbec nepřipadaly suché. A to byly měkké a vláčné i bez něj, ale s ním prostě nejlepší :)

      Vymazat
  9. mňam :) vypadají skvěle :)

    http://fashionbynat.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  10. Vypadají úžasně, jsi opravdu moc šikovná! :) Achjo, až jsem z těch fotek dostala chuť na sladké :D
    Ten krém má perfektní barvu :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujii :) S tou šikovností se ještě uvidí, brzy se chystám na nějaký zdobený dort :P

      Vymazat
    2. Tak to už se těším na fotky :)

      Vymazat
  11. Jé, to je vtipný, já dělala zase slaný muffiny se sušenýma rajčatama a olivama :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mňam, to muselo být super.. akorát slané muffiny si neumím představit, spíš mě napadá něco jako pizza šneci z listového těsta :P

      Vymazat
    2. slané můžeš někdy zkusit ;) sýrové jsou taky bezva ...mmm ^^ ...hodně lidí si neumí představit ani palačinky naslano :D

      Vymazat
    3. Jo to asi taky neumím :D Spíš langoše :D

      Vymazat
  12. Jupííííí ty už můžeš normálně jíst? tak to abychom po zlepšení počasí udělali nějaký ten piknik :D
    Mimoto dát nahoru puding je skvělý nápad ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujii, ano zrovna mi skončila dieta tak jsem hned udělala muffiny, mamka upekla buchtu, babička taky.. No a teď se zase cpu vším dohromady :D
      Musím už brzy vyzkoušet daifuku a ty barevné knedlíčkové kuličky, zapomněla jsem jak se jmenujou :D A samozřejmě musíme udělat ten piknik, už se těším :)

      Vymazat